Inter Projekt

www.InterProjekt.pl  
Teraz jest 28 czerwca 2017, godz. 12:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]

Autor Wiadomość
 Tytuł: 2 stacje bazowe
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, godz. 17:07 

Witam!

Zarządzam małą siecią lokalną i mam w planie rozbudowanie jej o 2 punkty dostępowe.
Serwer sieciowy zlokalizowany jest w piwnicy budynku. PIII + 3 karty sieciowe 10/100 OS Mandriva 2006.
Nie mam żadnego doświadczenia w budowie sieci WiFi więc ewentualne posty proszę łopatologicznie :mrgreen:
Jak wspomniałem, chcę postawić 2 maszty w odległości około 400-450m. Łącze internetowe mam w 1 bloku, który ma dość ograniczoną "widoczność". Drugi maszt będzie na 2 bloku w optymalnym miejscu do ulokowania rozległego punktu dostępowego

Myślałem zestawić na początek po 2xAP w każdej stacji i ustawić jedne w tryb Bridge na antenach kierunkowych z transmisją Turbo-G, a drugą parę jako normalny AP dla podłączeń klienckich.
Czytając artykuły i posty o MT doszedłem do wniosku, że można by się pokusić o zestawienie tego ustrojstwa właśnie na tej platformie co pozwoliłoby mi zestawić szybki most na nstreme2 jeśli dobrze zrozumiałem ideę tego systemu.
dla połączeń klienckich planuję użyć anten aktywnych (Yagi + zintegrowana karta sieciowa USB). Miasteczko ma w przybliżeniu 12km średnicy więc może się zdarzyć, że będę musiał łączyć punkty oddalone do 5-6km. No jeden na pewno bo kumpel mieszka gdzieś w tej odległości.
Jak najlepiej to zrealizować?

No i podstawa czy warto brać się za MT przy zerowym doświadczeniu z WiFi? Jeśli warto to
czy poprawnie będzie w obu stacjach ustawić maszty z 3 antenami (2xkierunkowe Yagi + sektor ) na MT RB532 + D-RB502 + 3xR52. Wszystko w polaryzacji pionowej lub poziomej zależnie od poziomu zapchania eteru. Jeszcze się zastanawiam nad ustawieniem w pierwszej bazie dookólnej z szerokim kątem w pionie zamiast sektorówki (nieduże odległości max 1km).