Inter Projekt

www.InterProjekt.pl  
Teraz jest 18 października 2017, godz. 00:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]

Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak to zrobić?
PostNapisane: 2 lipca 2010, godz. 21:13 

Chciałbym na jednym MT uruchomić dwa serwery DHCP po to aby komputery gości z drugiej sieci nie widziały sieci pierwszej.
Żeby było trudniej (jeśli się tak da) dodatkowo chciałem aby jeden komputer z sieci pierwszej mógł pobierać adres zewnętrzny z DHCP modemu providera.

Dla szybszego zrozumienia nakreśliłem plan na obrazku niżej.
Prosił bym o pomoc najlepiej nie ogólnikową tylko konkretny przepis bo nie znam się za bardzo na sieciach.

Obrazek
http://0.098.pl/projekt.png

Zobacz profil Wyślij e-mail  

Tytuł: Re: Jak to zrobić?
PostNapisane: 20 lipca 2010, godz. 08:35 

Da radę.
Dokładnie tak jak to pokazałeś na schemacie i dodatkowo możesz zablokować możliwość transmisji danych pomiędzy niechcianymi interfejsami.
Interfejs Wlan1 - włącz serwer dhcp1.
Interfejsy Ether3 i WLAN2 zepnij w most i ustaw tam serwer dhcp2 (ustawisdz im wtedy tylko jeden adres IP na moście, a nie na interfejsach). To samo zrób z Ether1 i Ether2. W ten sposób włączysz komputer na Ether2 w jedną sieć z modemem i nadawanie adresu publicznego rozwiąże ci się samo.

*Ether1 + Ether2 => Bridge1. Ustaw pobieranie adresu z dhcp modemu
Komputer podpięty pod Ether2 zaraz po włączeniu powinien móc pobrać bez problemu adres bezpośrednio z modemu.
Wlan1. Ustaw serwer dhcp1
Ether3 + Wlan2 => Bridge2. Ustaw serwer dhcp2
Na firewallu zablokuj możliwość forwardingu transmisji pomiędzy interfejsami których nie chcesz.
No i to by było na tyle :)

Aha, sytuacja nieco się komplikuje dla komputera z publicznym IP jeśli chcesz ustawić maskaradę na Ether1
Wtedy nie ustawiasz mostu na Ether1 i Ether2. Na ether2 dajesz jakąkolwiek podsieć, a publiczny adres przepinasz kompiutrowi na firewallu. No przynajmniej nie przychodzi mi do głowy inna metoda.

Tytuł: Re: Jak to zrobić?