Inter Projekt

www.InterProjekt.pl  
Teraz jest 22 sierpnia 2017, godz. 20:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]

Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z klientem zawalającym łącze
PostNapisane: 22 lutego 2011, godz. 13:06 

Witam, jak był już podobny temat to proszę o linka, bo mi się nie udało znaleźć nic co by mi pomogło. Mam następujący problem:
mam kilku klientów podłączonych radiowo (PPPoE) do mikrotika i wszystko jest w porządku, dopóki nie podłączy się jeden z nich. Wtedy zaczyna się wszystko urywać, w pingach jest kupa timeoutów, winbox zaczyna się zawieszać (radiowo praktycznie nie można nic zmienić, trzeba się połączyć po kabelku). Jak owego klienta wyrzucę i odłączę z sieci, to wszystko wraca do normy i działa prawidłowo. Próbowałem już wpisywać regułki w filtrach firewalla przycinające ilość pakietów i połączeń ale nic to nie dało. Uprzedzam, że jestem trochę zielony w sprawach konfiguracji mikrotika i mogłem coś zrobić nie tak. Proszę o szybką pomoc i podpowiedzi.

Zobacz profil Wyślij e-mail  

Tytuł: Re: problem z klientem zawalającym łącze
PostNapisane: 22 lutego 2011, godz. 16:23 

Już sobie chyba poradziłem. W zakładce Queues w wpisie tego klienta dodałem w simple queues -> advanced i tu dodałem P2P all i wpisałem limity. Jak narazie działa wszystko ładnie, pingi idą idealne, nic nie urywa.

PostNapisane: 28 lutego 2011, godz. 12:56 

A jednak nie. Jak jeden klient się uspokoił ( u którego zadziałał powyższy sposób) to drugi zapycha całe łącze i przycinanie go w ten sposób nie daje rezultatu. Pingi do innych klientów idą kosmiczne i jest dużo timeoutów. Proszę o pomoc

PostNapisane: 28 lutego 2011, godz. 17:16 
Inter Projekt

Witam,

Matcher p2p-all działa tak sobie - czasem działa, czasem nie ;) Możesz skorzystać z mechanizmu layer7 filter:
http://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:IP/Firewall/L7

Utworzone regułki wykorzystujesz w mangle a potem na bazie znaczników przycinasz np. w simple queue.

Tu masz zestawy gotowych reguł: