Inter Projekt
 
www.InterProjekt.pl  
Teraz jest 24 listopada 2017, godz. 01:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Utrata połączenia..
PostNapisane: 28 września 2007, godz. 15:17 
Offline

Dołączył(a): 28 września 2007, godz. 15:04
Posty: 4
Witam!!
Jakieś 2 tyg.temu zakupiłem :arrow: TP-Linka model W8910G- na początku miałem z nim drobne problemy- nie ładowały się niektore strony np: orange.pl - nie pomagało ręczne ustawianie DNS itp, ale po wgraniu nowego softu do rutera wszytko działa poprawnie (może komuś przyda sie ta informacja i pomoże w przyszłości :idea: ).
Obecnie mam wyłączone DHCP, wszytko poustawianie ręcznie, uadło mi się przekierować porty i niby wszytko jest ok - ale mam nieodparte wrażenie, że sprzęt ten dośc czesto zrywa połączenie. Mam Neo i dośc dlugi czas siedziałem na standardowym modemie- tam zrywanie połączenia odywało się co 24h +/- 1h- jak wiadomo dynamiczne IP.
Spoko zyłem z tym- jednak TP Link robi coś innego- dzisiaj już 3 razy miałem chwilową zwieszke-disconnect z gry, emula, tlena.
I tu pytanie- jak sobie z tym poradzić? Czy to jest standardowa przypadłość tego sprzętu czy jakies problemu z konfiguracją?
dziekuje z góry za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, godz. 15:43 
Offline
Inter Projekt

Dołączył(a): 23 marca 2007, godz. 17:30
Posty: 184
Lokalizacja: Ruda Śląska
a nie ma pan wlaczonej zakladki connect on demand? lub disconnect when idle?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, godz. 16:29 
Offline

Dołączył(a): 28 września 2007, godz. 15:04
Posty: 4
Majkel napisał(a):
a nie ma pan wlaczonej zakladki connect on demand? lub disconnect when idle?

W ustwaieniach TP-Linka nie wiedze takiej możłiwośći, jęśli chodzi o system wszytko jest ok i działa na innym łączu- poza tym disconnecta dostaje kiedy sieć jest wykorzystywana- gra, p2p - w innym wypadku nie zauważył bym tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, godz. 14:31 
Offline
Inter Projekt

Dołączył(a): 23 marca 2007, godz. 17:30
Posty: 184
Lokalizacja: Ruda Śląska
a co pisze w logach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, godz. 21:28 
Offline

Dołączył(a): 28 września 2007, godz. 15:04
Posty: 4
Majkel napisał(a):
a co pisze w logach?

nic..ale dopiero teraz zauważyłem ze mam wyłączone Logi- już włączyłem i zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2007, godz. 08:48 
Offline

Dołączył(a): 13 października 2007, godz. 08:41
Posty: 4
Witam

Od kilku dni jestem właścicielem TD-W8910G. Niestety mam podobny problemm, najpierw były problemy z wchodzeniem do panelu administracyjnego (z jednego komputera wchodziłem bez problemu, z innego nic nie dało się zrobić) ale po uaktualnieniu firmware problrem zniknął. Niestety firmaware nic nie pomogło na zrywanie połączenia ADSL. Poniżej wklejam log :
Cytuj:
Jan 1 00:03:02 user crit kernel: ADSL G.992 started
Jan 1 00:03:04 user crit kernel: ADSL G.992 channel analysis
Jan 1 00:03:09 user crit kernel: ADSL G.992 message exchange
Jan 1 00:03:09 user crit kernel: ADSL link up, fast, us=320, ds=1312
Jan 1 00:03:29 daemon crit pppd[608]: PPP LCP UP.
Jan 1 00:03:30 daemon crit pppd[608]: Received valid IP address from server. Connection UP.
Jan 1 00:03:37 daemon err user: tr69c: Unable to retrieve attributes in scratch PAD
Jan 1 00:03:37 daemon err user: Stored Parameter Attribute data is corrupt or missing
Jan 1 00:04:29 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.6.230.79 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=56718 DF PROTO=TCP SPT=3558 DPT=445 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:04:32 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.6.230.79 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=57121 DF PROTO=TCP SPT=3558 DPT=445 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:04:44 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=65.40.13.233 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=13287 DF PROTO=TCP SPT=6924 DPT=1433 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:04:47 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=65.40.13.233 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=14509 DF PROTO=TCP SPT=6924 DPT=1433 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:05:13 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.16.50.50 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=123 ID=3870 DF PROTO=TCP SPT=1324 DPT=15433 WINDOW=16384 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:05:16 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.16.50.50 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=123 ID=3891 DF PROTO=TCP SPT=1324 DPT=15433 WINDOW=16384 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:06:05 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.6.230.79 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=4554 DF PROTO=TCP SPT=4849 DPT=445 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:06:08 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.6.230.79 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=4996 DF PROTO=TCP SPT=4849 DPT=445 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:06:20 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=89.229.9.118 DST=83.6.244.162 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=123 ID=9574 DF PROTO=TCP SPT=3290 DPT=51992 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jan 1 00:15:18 user crit kernel: ADSL link down
Jan 1 00:15:21 daemon crit pppd[608]: Clear IP addresses. Connection DOWN.
Jan 1 00:15:21 daemon crit pppd[608]: Clear IP addresses. PPP connection DOWN.


Czy ktoś z Was może mi jakoś pomóc rozwiązać ten denerwujący problem ??

Pozdrawiam

Piotr Kozłowski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, godz. 10:22 
Offline
Inter Projekt

Dołączył(a): 23 marca 2007, godz. 17:30
Posty: 184
Lokalizacja: Ruda Śląska
uzywa pan jakichs programow do sciagania ? bo w tym intrusion sa ipki ze stanow glownie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, godz. 12:12 
Offline

Dołączył(a): 13 października 2007, godz. 08:41
Posty: 4
Witam

Intrusion pojawiają się niezależnie od tego czy korzystałem z osiołka czy nie, wystarczy że uruchomię router, zostawie na jakiś czas bez uruchamiania komputera i w log'u będą informacje o próbach włamu (o ile wczesniej się nie rozłączy ADSL)
Wieczorem postaram się wrzucić dokładny log (ze wszystkich zdarzeń) oraz parametry łącza ADSL, może w nich coś znajdziecie.

Mam jeszcze pytanie? Czy w momencie utraty połączenia ADSL, router sam próbuje ponownie zestawić połączenie czy trzeba mu zrobić reboot?

Pozdrawiam

Piotr Kozłowski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, godz. 15:06 
Offline
Inter Projekt

Dołączył(a): 23 marca 2007, godz. 17:30
Posty: 184
Lokalizacja: Ruda Śląska
tak urzadzenie samo sie laczy po utracie polaczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, godz. 15:40 
Offline

Dołączył(a): 13 października 2007, godz. 08:41
Posty: 4
W takim razie u mnie ewidentnie jest cos nie tak - po utracie połączenia pomaga tylko i wyłącznie reboot, połączenie samo się nie podnosi. Co proponujecie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, godz. 09:55 
Offline
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sierpnia 2006, godz. 10:20
Posty: 89
Lokalizacja: Gliwice
A mnie wydaje się że te logi to efekt działania zawirusowanych komputerów (szczególnie próby łączenia na port 445 ...
Średnio co 3-4 miesiące nie wiadomo skąd pojawia się w sieci aktywność wirusów (robaków) próbujących zainfekować komputery niezabezpieczone przed luką w zabezpieczeniach Local Security Authority Service Remote Buffer Overflow on TCP port 445 (opisaną w Microsoft Security Bulletin MS04-011) oraz DCOM RPC (opisaną w Microsoft Security Bulletin MS03-026). Trudno powiedzieć co to jest ... pewnie jakiś klon albo mutacja SASSERa. Podobnie z portem 1433 (M$ Sql Server).
Inna sprawa to kwestia rozłączania ... trudno powiedzieć co może być przyczyną. Nie przypuszczam że soft jest tak napisany że po kilku(nastu) detekcjach potencjalnego ataku zrywa połączenie; tym bardziej że pewnie w logu by to napisał (a jest "ADSL link down").
Może linia ma słabe parametry (duże zakłócenia ... zaszumienia) ... rozumiem że po podłączeniu modemu dostarczanego przez TP SA (jakiś Sagem na usb??) problem nie występuje ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, godz. 10:54 
Offline

Dołączył(a): 13 października 2007, godz. 08:41
Posty: 4
Witam

Na wstępie chciałbym podziękowac za chęć pomocy, Wasza firma ma u mnie duuużego plusa z tego tytułu. :wink:
Wracając do tematu: na Sagem'ie problem nie występuje (tzn zdarza się rozłączenie linii 2-3 razy w ciągu tygodnia a nie kilka razy w ciągu dnia). Wieczorem wrzucę dokładniejszy log (teraz mam ustawiony level na "error", zorbię na "debug" ) to może coś w nim znajdziecie.

Pozdrawiam
Piotrek

[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 6:52 pm ]
Zgodnie z zapowiedzią wklejam kolejny log. Początek jest taki sam jak w poprzednim, różni się tylko tym "dns query failed". Po utracie połączenia router cały czas pokazuje ten komunikat bez próby nawiązania kolejnego połączenia. Pomaga jedynie reboot. Macie jakiś pomysł czy mam odsyłać router do Waszej firmy?


Cytuj:
Oct 16 18:26:48 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.6.224.158 DST=83.6.244.33 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=9121 DF PROTO=TCP SPT=3739 DPT=445 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Oct 16 18:31:30 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:32:21 syslog info -- MARK --
Oct 16 18:37:20 user alert kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_35_1 OUT= MAC= SRC=83.6.58.88 DST=83.6.244.33 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=125 ID=31640 DF PROTO=TCP SPT=3570 DPT=445 WINDOW=64240 RES=0x00 SYN URGP=0
Oct 16 18:44:27 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:44:29 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:44:31 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:44:31 user notice dnsprobe[539]: Primary DNS server Is Down... Switching To Secondary DNS server
Oct 16 18:44:36 user crit kernel: ADSL link down
Oct 16 18:44:36 daemon crit pppd[376]: Clear IP addresses. Connection DOWN.
Oct 16 18:44:36 daemon crit pppd[376]: Clear IP addresses. PPP connection DOWN.
Oct 16 18:45:03 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:45:05 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:45:07 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:45:39 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:45:41 user warn dnsprobe[539]: dns query failed
Oct 16 18:45:43 user warn dnsprobe[539]: dns query failed


Pozdrawiam

Piotrek[/quote]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, godz. 16:47 
Offline

Dołączył(a): 28 września 2007, godz. 15:04
Posty: 4
Widzę, że nie tylko ja mam problemy z tym sprzętem… rzadko bywam w domu, praca za granicą :wink: dlategoteż dopiero teraz piszę ponownie.
W8910G serwuje mi kolejne niespodzianki, po częstym zrywaniu połączeń- jakoś się przyzwyczajam, doszło „zwieszenie” sprzętu.
Dokładnie mam coś takiego w logu:
Cytuj:
Feb 12 15:25:06 user crit kernel: ADSL link down
Feb 12 15:25:09 daemon crit pppd[565]: Clear IP addresses. Connection DOWN.
Feb 12 15:25:09 daemon crit pppd[565]: Clear IP addresses. PPP connection DOWN.

Na urządzeniu kontrolka ADSL jest wyłączona… pomaga tylko i wyłącznie Reboot :evil: Wcześniej nie miałem takich problemów, na modemie z TP wszystko działa. Dodam, że mam najnowsze oprogramowanie 1.3.3. Jakieś rady :?:

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 6:11 pm ]
Opisany powyżej problem został rozwiązany w najnowszym oprogramowaniu, Roter rebootuje się samoczynnie- chwała mu za to :cool:
Aczkolwiek potrafi to zrobić 15razy w ciągu dnia- powiem tak, że pracuję z wykorzystaniem połączenia VPN z moim biurem i ta przypadłość jest bardzo irytująca.
Jakieś rady :?: Czy inni użytkownicy tego modelu mają podobne obserwacje??

Czy jest to podstawa do reklamacji sprzętu??

Cytuj:
Jul 7 18:06:21 daemon crit pppd[623]: Clear IP addresses. Connection DOWN.
Jul 7 18:06:21 daemon crit pppd[623]: Clear IP addresses. PPP connection DOWN.
Jul 7 18:06:24 daemon crit pppd[623]: PPP server detected.
Jul 7 18:06:24 daemon crit pppd[623]: PPP session established.
Jul 7 18:06:25 daemon crit pppd[623]: PPP LCP UP.
Jul 7 18:06:25 daemon crit pppd[623]: Received valid IP address from server. Connection UP.

5 raz w ciągu godziny :twisted: :!: :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrata połączenia..
PostNapisane: 5 stycznia 2010, godz. 20:26 
Offline

Dołączył(a): 5 stycznia 2010, godz. 20:13
Posty: 1
Witam

Musze odswierzyc poniewaz od niedawna mam ten sam problem (W8910G). Czy ktos znalazl sposob na naprawienie tego?
Na routerze podlaczone sa 2 komputery stacjonarne + 3 laptopy. Router chodzil u mnie ponad pol roku bez wiekszyh problemow. Wymienilem w nim jedynie antene na bardziej wydajna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrata połączenia..
PostNapisane: 12 stycznia 2010, godz. 17:28 
Offline
Inter Projekt

Dołączył(a): 23 marca 2007, godz. 17:30
Posty: 184
Lokalizacja: Ruda Śląska
prosze wgrac najnowszy dostepny firmware ze strony www.tp-link.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Publikowane wiadomości są prywatnymi opiniami użytkowników forum. Inter Projekt S.A. nie ponosi odpowiedzialności za treść wiadomości.
Informacje o cookies